A LITERATURA SUBALTERNA

Posted by franciscocastro - 20/08/08 at 11:08 p.m.

Teño debilidade polos artigos que Enric González asina en El País. Case que sempre escribe sobre fútbol, e eu, que non lles son moi futboleiro, non podo deixar de ler o que conta, polo xeral, pequenos relatos de futbolistas máis ou menos coñecidos, máis ou menos anónimos pero que, tal e como el o narra, entendemos que tiveron unha vida digna de ser novelada.
Pois por iso, porque gusto moito do seu xeito de facer xornalismo, traio hoxe aquí un seu artigo, do que reproduzo a primeira parte, porque o comparto ao cento por cento ( e algo disto xa advertín o outro día ):
Suelen deprimirme los textos que nacen subalternos, humillados desde el origen ante un lenguaje ajeno. Me refiero a los textos presuntamente “cinematográficos”. El autor se esmera en alcanzar el nivel más bajo posible y recurre a conceptos de cursillo audiovisual (elipsis, ritmo, diálogos, personajes rotundos), ansioso por conseguir una obra “popular” que atraiga al público que no lee. Esa gilipollez la cometen también a veces los periódicos, y equivale, más o menos, a promocionar el turrón de Alicante en los asilos para ancianos. Me alarmo cuando alguien dice de una novela que “está pensada como una película”, mala señal. El autor sólo aspira a que una adaptación cinematográfica le redima de sus miserias, creativas y económicas. La escritura es una cosa, y la imagen, otra muy distinta. Y hacer buena literatura popular es de las cosas más difíciles del mundo.
E haiche moitos libros escritos así.

Os comentarios están pechados.